7/01/2015
ultimum supplicium
hic est argumentatio quod haec thesis quod ultimum supplicium absolute et in se iniustum sit patrum ecclesiasticorum doctorumque consensui et iis quae multa a pontificibus summis docta sunt contraria est.
quod ad traditionem ecclesiasticam attinet, quae fidei professio Gualdensibus restituendae communionis ecclesiasticae causa iniuncta est ei professioni hoc inest: "de potestate saeculari asserimus quod sine peccato mortali potest iudicium sanguinis exercere dummodo ad inferendam uindictam non odio sed iudicio non incaute sed consulte procedat" (Enchiridion symbolorum 425) quod contra hanc Gualdensium thesim quod ultimum supplicium in se malum sit importat ultimum supplicium in se malum non esse.
et Iosephus cardinalis Ratzinger in qua epistola de sumenda communione sacra disserit in ea epistola dicit "non omnes res morales quam abortus et euthanasia tam graues sunt. exempli gratia si homo Catholicus de adhibendo ultimo supplicio uel gerendi belli sententia a pontifice summo dissentiat non ideo iudicetur dignus non esse qui se ad sumendam communionem sacram proferat. quamquam ecclesia potestates saeculares hortatur ut pacem non bellum quaerat et quando maleficos poena afficiat cautione misericordiaque utatur tamen licere potest arma repellendi eos qui impetum faciunt causa sumere uel ad ultimum supplicium confugere".
his addi potest haec Sancti Thomae Aquinatis sententia "si aliquis homo sit periculosus communitati et corruptiuus ipsius propter aliquod peccatum, laudabiliter et salubriter occiditur, ut bonum commune conseruetur; modicum enim fermentum totam massam corrumpit, ut dicitur I ad Cor. V." (Summa theologiae IIaIIae.64.2).